Boken ”Kriskommunikation – att leda i blåsväder” får guldstjärna i första recensionen

”Det är med en speciell insikt, som man bara kan få genom att genomgått och praktiskt hanterat kriser, som de kommer med verklighetsgrundade råd i boken, inget är lämnat åt slumpen. Guldstjärnan ges till Kriskommunikation – att leda i blåsväder genom att den innehåller exempel på övningar organisationer och företag kan göra för att bli bättre på att hantera kriser, vilket gör att den står ut från mängden av krishanteringsböcker som finns på marknaden idag. En bra läsning för presscheferna, organisationerna och företagen som vill ta ett helhetsgrepp kring krishanteringen och lyssna till goda råd som är hämtade ur verkligheten.”

/Joakim Liljeberg, pressekreterare Moderata Ungdomsförbundet

Kriskommunikation - att leda i blåsväder

Boken är utgiven på förlaget Sanoma Utbildning i december 2012. Svenska Institutet för Kriskommunikation genomför kurser för ledningsgrupper och styrelser, diplomutbildningar för kommunikatörer, krisscenarioövningar för studenter (på bland annat risk- och krisprogrammet).