Kriskommunikation – att leda i blåsväder är lanserad! Det var fullt hus på boksläppet igår då vi pratade om boken, krisspelade och fyllde väggarna med ”årets kris”, ”årets pinsammaste” och ”årets bästa kriskommunikation”. Här är resultatet av kvällens lilla workshop:
- Årets kris var enligt deltagarna: TeliaSonera, SAS, FOI Saudiaffären, 21/12 -12, SD, Parkens Zoo, Riksinternaten, Gymnastikförbundet och Kolmården.
- Årets bästa kriskommunikation blev Tillväxtverket med Annie Lööf, Lundin Oils bolagsstämma m.m., SATS i fallet Kathrin Z.
- Årets pinsammaste blev: Erik Almqvists förnekande, förbud mot pepparkaksgubbar i Luciatåget, Ron Paul, Tintin i Kongo och ”700 000 kr var det billigaste alternativet” Tillväxtverkets generaldirektör om Grand Hotel.
När det gäller boken hoppas vi att många läser och använder den i organisationens förebyggande och förberedande arbete med kriskommunikation. Den organisation som har en uppdaterad, ändamålsenlig och tillgänglig kriskommunikationsplan, och har ÖVAT den, har de bästa förutsättningarna att lyckas med sin kriskommunikation. Läs mer om boken…