Så kan du bidra till din organisations förebyggande krishantering och kommunikation

Nu kan du anmäla dig till Krisinstitutets nästa diplomeringskurs i kriskommunikation som går av stapeln den 4-6 april, i Stockholm.

Om diplomeringskursen i kriskommunikation
Målet är att du som deltagare ska få fördjupad kunskap i hur man driver ett krisarbete i en organisation – innan, under och efter en kris – och hur man kan hantera kriskommunikation internt, externt, i traditionella och sociala medier. Kursen  innehåller såväl teori som praktiska övningar, och skrivning. Vi jobbar med olika scenarion, exempel och dialog som verktyg för kompetensutveckling. 

Som kursdeltagare har du erfarenhet av ledarskap, arbete i en krisgrupp eller ansvarar för en organisations kommunikation, HR, kvalitet, säkerhet eller annan viktig funktion – eller så vidareutbildar dig inom området. Du/din organisation är särskilt intresserad av att jobba förberedande och förebyggande med krishantering och kommunikation. Ni ser ett värde i effektiva samarbeten, att vara tydlig och transparent och lyhörd i krisarbete – gentemot omgivningen och organisationens olika intressenter – och vill ta chansen att lära av andra. Genom en proaktiv inställning, riskhantering och ökad krismedvetenhet kan ni bidra till att skydda viktiga värden, skapa trygghet och lindra effekterna av en kris. I bästa fall även förutse, hantera och avstyra potentiella kriser.

Continue reading