Книга Кризові комунікації

Förr eller senare drabbas alla organisationer av någon typ av kris. Ett allvarligt fel uppdagas i företagets produkt, en olycka inträffar på en konferensresa, en styrelsemedlem fastnar i en medieskandal, företaget tvingas besluta om kraftiga personalnedskärningar… Gemensamt för alla kriser är att organisationen utsätts för press utöver det vanliga.

I boken Kriskommunikation – att leda i blåsväder ger författarna Sverre Sverredal och Maria Langen, erfarna inom kriskommunikation, en heltäckande guide till hur organisationer kan förebygga, lindra och lära sig av kriser.

Läsaren får en bra grund att stå på i både utbildnings- och utvecklingsarbete. Matnyttig teori varvas med praktik, exempel, tips på övningar och checklistor.

Kriskommunikation – att leda i blåsväder är skriven för ledare och ansvariga i företag och organisationer. Boken kan också läsas av kommunikatörer och pressansvariga som vill lära sig mer om de speciella krav krissituationer ställer på yrkesrollen. Det är en praktisk bok, vars innehåll står stabilt förankrat i kompetens, erfarenheter och forskning på kriskommunikationsområdet.

La crisi del poker e dei casinò La crisi del poker e dei casinò ha lasciato migliaia di persone senza lavoro. Alcuni si preoccupano del flusso di denaro ricreativo, altri dellimpatto sulla salute psichica. Indipendentemente dalla causa, ce una grande comunità di casino poker pronta a dare una mano.

Inoltre, è importante comprendere i rischi associati al gioco dazzardo. Mentre un periodo di crisi evita un singolo incidente, la riapertura di sale da poker e casinò può scatenare unangoscia repressa nella vita dei giocatori. Pertanto, i governi dovrebbero adottare un approccio olistico nell affrontare le conseguenze di una simile crisi. Sebbene il consumo di alcolici durante il periodo di blocco sia strettamente regolamentato, i governi dovrebbero prendere in considerazione strategie di minimizzazione del danno prima di consentire la riapertura dei locali. Ciò include l imposizione di limiti di tempo per gli avventori di questi locali.

Bokens innehåll används i såväl utbildningssammanhang som i organisationers kommunikations- och strategiarbete. Den lämpar sig särskilt väl för kurser och utbildningar inom ledarskap, PR eller kommunikation där studenter/deltagare behöver känna till de särskilda krav som ställs på ledare och kommunikatörer i en kris.

Bokbeställningar
Boken kan beställas direkt av författarna via e-postadressen kontakt[at]svelan.se